Friday 9 March 2012

bacalah-copypaste jer-


manusia yang berakal ialah manusia yang suka menerima dan meminta nasihat.


Marah itu membakar sedangkan senyuman itu siraman salju”


sayangi sebuah perkenalan kerana di situ terciptanya kemesraan,sayangi sebuah persahabatan kerana di situ terciptanya kerinduan,hargai kedua2nya kerana itulah Rahmat Tuhan...


...janganlah pandang pada siapa yang bercakap, tapi dengarlah apa yang diperkatakannya...


memahami dan mengerti adalah antara pekerjaan yang paling sukar untuk dilaksanakan


Melihat *kebaikan* orang lain lebih baik dari melihat *kebaikan* diri sendiri ~ *Melihat keburukan diri sendiri menginsafi diri*



Cinta itu ibarat nyawa,
tanpa cinta matilah jiwa.


Dengan cinta mulia manusia,
dengannya juga binasa dunia.


Bukti cinta wujudnya kita,
dapat melihat isi buana.


Jangan sampai bertasbih cinta,
hingga lupa pada Pencipta.


Biarkan cinta dengan ratibnya,
 memuji Tuhan menagih kasih-Nya.

ikhlaslah! menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan... hidup tanpa pegangan, ibarat buih-buih laut... bila-bila masa ia akan hilang...


aku belajar melupakan
seseorang yang melupakan aku
aku belajar memaafkan
semua yang menyakiti aku
aku belajar untuk menjadi yang terbaik
untuk orang yang aku sayangi
tetapi satu yang tidak biasa aku pelajari adalah aku harus bisa tersenyum
di saat orang orang yang aku sayangi
menyayangiku..




                                 



No comments:

Post a Comment