Friday 9 November 2012

maafkanlah aku melukakanmu




maafkanlah aku melukakanmu

bukan maksudku untuk buatmu tersentuh hati
mungkin kerna prinsipku begitu
memang benar diri sukar didekati
mana-mana orang yang walaupun kawan atau musuh

maafkanlah aku melukakanmu

luka hati tiada siapa yang tahu
kecuali maha mengetahui
harapanmu hatimu reda amarahmu terhadapku
bukan madsudku untuk melukakanmu
namun terpaksaku lakukan
demi rasa jiwa yang aku anggap benar 
dari sudut hatiku

maafkan aku melukakanmu

jika raut wajah pintamu
apa ada dayaku
mungkin itu harapanmu
tapi tidak bagiku
rasa kesalmu dengan kemahuanmu
namun aku kuat dengan prinsipku
bialah masa yang menentukan sesuatu


ALLAH maha mengetahui tiap sesuatu atas kemahuannya
 akan memberi faedah yang sempurna tanpa disedari kita



No comments:

Post a Comment